10× více produktů za nejlepší ceny
10× více produktů za nejlepší ceny
Záruka: 24 měsíců (IČ 24 měsíců) Kód: 37506691

FOX18 Škoda 120L 1985 Sběratelský model

FOX18 Škoda 120L 1985 Sběratelský model

Partnerský prodej - cenu dopravy určuje partner
Model Škody 120 L v zelené barvě je věrnou napodobeninou legendární stodvácy v modernizované variantě M v měřítku 1:18. Model Škody 120 L s oficiální licencí Škoda Auto a. s. obsahuje všechny detaily originálního vozu. Model má velikost přibližně 30 cm. Limitovaná edice 300 kusů! Celý popis
2 550 Kč
Zboží od: FOX toys, s.r.o.
2 550 Kč
Získejte dopravu ZDARMA se
Vrácení zdarma přes Zásilkovnu
S novou kartou za

24.5.2024 na výdejním místě
24.5.2024 - 27.5.2024 na vaší adrese

Popis

Škoda 120L, patří mezi legendární legendární “stodvácy” a je nejprodávanějším modelem celé této řady. Patřila mezi levné vozy, které ovšem nebyly úplně základní a mohly se pyšnit nějakou výbavou. Proto tak byly velmi oblíbené především mezi střední třídou. V roce 1983 se stodvacítky dočkaly svého moderního faceliftu a tak vzniklo oblíbené ikonické “emko”.

O řadě vozů Škoda 120 L

Vznik řady osobních vozů Škoda 742, kam patří Škoda 105, Škoda 120 a následně vozy z ní vycházející pochází, začíná už v roce 1971, kdy se začalo plánovat, jak nahradit technicky a bezpečnostně zaostávající Škody 100/110. Tato řada dostala do výroby až v roce 1976.

Škoda 120 L, tedy “de Luxe” byla základní verze vybavení, od které se ostatní výbavy odvíjely, ať už horší nebo lepší. Tato výbava obsahovala například otevíratelná zadní okna, nastavitelná přední sedadla a loketní opěrky.

Zvláštní o Škodě 120 bylo především to, že byla  poměrně zastaralým autem už v době svého vzniku. Při jejím odhalením se nedočkala mnoha slávy, jelikož díky motoru vzadu disponovala pouze celkem malým kufrem a navíc ji provázela spousta technických problémů, jako například s vodním chlazením, které bylo umístěno vepředu, zatímco motor vozidla byl vzadu, kvůli čemuž byl potřeba trojnásobek chladicí kapaliny, která navíc mohla v zimě zamrzat a na delších trasách zase mohl řidič auto “uvařit”.

Oproti předchozím vozům značky Škoda ovšem vynikala díky většímu objemu i výkonu motoru, a zároveň i díky existenci deformačních zón, čímž byla bezpečnější. Co ovšem zaujalo byl především nový tvar karoserie, který byl oproti jiným vozům té doby hranatější a měla více prosklených ploch, díky čemuž tak vypadala opticky větší.

Díky nízké ceně a výše zmíněným kvalitám se ovšem velmi rychle uchytila jak u nás tak v zahraničí, především ve Velké Británii. Díky tomu se postupně začaly původní nedostatky rychle odstraňovat, zatímco Škoda pracovala na nových vývojových řadách s motorem vpředu ve spolupráci s cizími automobilkami. 

Tato spolupráce ovšem skončila neúspěchem a v roce 1982 tak Škoda musela na novém vozu začít odznova. Vývoj nového vozu ovšem trvá několik let a Škoda potřebovala nutně něco, čímž by se udržela na západním trhu. Přišla tak s modernizací Škody 120 a vznikla tak modernizovaná verze M, ve které jsou použity kvalitnější materiály a byly odstraněny některé nedostatky prvních řad.

Přes prvotní nejistotu se tak vozy Škoda 120 prodávaly až do roku 1990 a až do roku 2002 se jednalo o nejčastější osobní automobil na českých silnicích. Byl oblíbený v Evropě jako levný a dostupný vůz, který často předčil své dražší protějšky. Celkem se mezi lety 1976 a 1990 vyrobil více než milion kusů vozů Škoda 120 a spolu se zbytkem celé řady “stodvácy” se vyrobilo dokonce přes dva miliony kusů.